Przejdź do treści

Ogólne warunki sprzedaży


OGÓLNE WARUNKI SPRZEDAŻY NAWOZÓW
GENEZIS TRADE POLAND SPÓŁKA Z O.O.

§ 1. Definicje

Ilekroć w postanowieniach niniejszych Ogólnych Warunków Zamówień Genezis Trade Poland Spółka z o.o. jest mowa o:

1. Dostawcy – należy przez to rozumieć Genezis Trade Poland Spółka z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej (43-300) przy ul. Bronisława Czecha 7, wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bielsku-Białej, VIII Wydział Gospodarczy pod numerem KRS 0000348036, o kapitale zakładowym w wysokości 5.000,-zł opłaconym w całości, Regon 24148018, NIP : 937261412.
2. Odbiorcy – należy przez to rozumieć drugą stronę Umowy zawartej ze Dostawcą;
3. Towarze – należy przez to rozumieć nawozy z asortymentu aktualnie oferowanego przez Dostawcę;
4. Umowie – należy przez to rozumieć jakąkolwiek umowę zobowiązującą Dostawcę do sprzedaży lub dostaw Towaru na rzecz Odbiorcy;
5. Cenie – należy przez to rozumieć świadczenie pieniężne Kupującego zastrzegane Umową na rzecz Dostawcy;
6. OWS – należy przez to rozumieć niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży Nawozów Genezis Trade Poland Spółka z o.o.;
7. Stronie – należy przez to rozumieć Dostawcę lub Odbiorcę, łącznie zwanych Stronami.

§ 2. Preambuła

1. Dostawca zainteresowany jest rozwijaniem sprzedaży i dystrybucji nawozów zgodnie z zasadami i modelem działania, zapewniającym dostarczanie nawozów do ostatecznych użytkowników zgodnie z ich potrzebami.

    § 3. Postanowienia ogólne

    1. OWS mają zastosowanie do wszystkich Umów, choćby ich akceptacja przez Odbiorcę nie została pisemnie udokumentowana. Tym niemniej brak pisemnej akceptacji OWS ze strony Odbiorcy uprawnia Dostawcę do odmowy lub wstrzymania realizacji zamówienia, bądź wydania Towarów.
    2. W przypadku, gdy do Umowy znajdują zastosowanie jakiekolwiek inne warunki ogólne, pierwszeństwo zastosowania znajdują OWS. Warunki ogólne Odbiorcy w zakresie w jakim są sprzeczne z OWS nie znajdują zastosowania pomiędzy Stronami. Dla uniknięcia wątpliwości przyjmuje się, że brzmienie art. 3854 § 1 k.c. nie znajduje zastosowania.
    3. W razie sprzeczności niektórych postanowień OWS z Umową, Strony pozostają związane postanowieniami OWS w pozostałym zakresie.

    § 4. Zawarcie Umowy

    1. Umowa zostaje zawarta wskutek złożenia przez Odbiorcę zamówienia i jego przyjęcia przez Dostawcę, bądź wskutek podpisania przez Dostawcę i Odbiorcę dokumentu umowy.
    2. Warunkiem przyjęcia zamówienia przez Dostawcę jest uprzednia pozytywna weryfikacja sytuacji ekonomiczno-finansowej Odbiorcy dokonana w oparciu o dokumenty dostarczenie zgodnie z wytycznymi Dostawcy.
    3. W przypadku chęci skorzystania z płatności odroczonej lub kredytu kupieckiego, warunkiem przyjęcia zamówienia jest dostarczenie Dostawcy odpowiedniego zabezpieczenia zapłaty Ceny, w co najmniej jednej z następujących form (lub innej formie uzgodnionej ze Sprzedającym): weksel in blanco z avalem banku, gwarancja bankowa, polisa ubezpieczenia należności handlowych. Do czasu ustanowienia zabezpieczenia wymaganego przez Dostawcę, realizacja dostaw Towarów następować będzie po dokonaniu przez Kupującego przedpłaty w wysokości 100% Ceny. Dostawca może odstąpić od wymogu ustanowienia zabezpieczenia finansowego przez Odbiorcę w przypadku objęcia należności wobec Kupującego ubezpieczeniem.
    4. W przypadku, gdy Dostawca nie może przyjąć zamówienia, bądź może je przyjąć, ale jedynie z zastrzeżeniem zmian proponowanych w zamówieniu warunków, zawiadamia o tym Odbiorcę w terminie 5 dni roboczych od daty otrzymania zamówienia.
    5. Zamówienia złożone przez Kupującego w dzień wolny od pracy lub po godzinie 16:00 dnia roboczego, uznaje się za otrzymane o godzinie 8:00 kolejnego dnia roboczego.
    6. Zamówienie przyjęte ze zmianami zastrzeżonymi przez Dostawcę wiąże strony, jeżeli Odbiorcy nie sprzeciwi się zmianom najpóźniej w następnym dniu roboczym po otrzymaniu powiadomienia Dostawcy.
    7. Potwierdzając przyjęcie zamówienia do realizacji Dostawca określa planowany termin realizacji wysyłki Towarów. Czas realizacji dostawy uzależniony jest od dostępności Towarów (aktualnego stanu produkcji, sposobu opakowania, dostępności opakowań itp.), systemu planowania produkcji i logistyki Sprzedającego. Zamówienia (odpowiednio: potwierdzenie przyjęcia zamówienia oraz inne zawiadomienia) mogą być przez Strony składane pisemnie lub przy użyciu poczty elektronicznej.
    8. Zamówienia powinny określać asortyment Towarów, zawierać specyfikacje Towarów oraz, ilość Towarów.
    9. Ceny Towarów określają aktualne cenniki Dostawcy. Zmiany cennika dokonywane są co do zasady w cyklach miesięcznych. Cennik różnicuje ceny w zależności od terminu płatności. Odbiorca zobowiązany jest zapłacić za zamówiony Towar Cenę obowiązującą w dniu złożenia zamówienia jednostkowego na określoną partię dostawy.
    10. Zamówienia (odpowiednio inne powiadomienia) będą uważane za skutecznie złożone w imieniu Odbiorcy, jeżeli zostaną złożone przez osobę, która wcześniej (przy wcześniejszych zamówieniach, odpowiednio innych powiadomieniach) działała za Odbiorcę, a Odbiorca nie kwestionował tych działań lub choćby w sposób dorozumiany uznawał je za dokonane w swoim imieniu, do chwili powiadomienia Dostawcy o cofnięciu pełnomocnictw (upoważnień) dla tej osoby. Zasadę tę stosować należy odpowiednio do korespondencji przesyłanej z adresu poczty elektronicznej, z którego wcześniej przesyłano zamówienia (zawiadomienia) w imieniu Odbiorcy – do czasu powiadomienia o nieaktualności tegoż adresu.
    11. Propozycje, ogłoszenia, cenniki, prospekty, katalogi, które pochodzą od Dostawcy mają jedynie charakter informacyjny i nie stanowią oferty, która wiąże Dostawcę.

    § 5. Warunki realizacji dostaw

    1. Jeżeli Strony nie umówiły się inaczej Towar będzie dostarczany przez Dostawcę w ustalone z Odbiorcą miejsce.
    2. Termin dostawy (wydania) ulega wydłużeniu w przypadku wystąpienia nieprzewidzianych i niezawinionych przeszkód, będących poza zwykłym tokiem zdarzeń, bez względu na to, czy są one związane z działalnością Dostawcy, czy działalnością jego poddostawców lub podwykonawców, włączając w to, ale nie ograniczając się do zdarzeń mających charakter siły wyższej. Do tego typu nieprzewidzianych okoliczności zalicza się w szczególności długotrwałe zatrzymanie instalacji produkcyjnych wywołane awarią przemysłową, nieprzewidziane istotne zakłócenia w dostawach prądu, innych mediów lub surowców.
    3. W przypadku wystąpienia (ujemnego lub dodatniego) odchylenia od deklarowanej ilości danej partii Towaru nie przekraczającego 0,8% tej wartości lub 200 kg przy dostawie większej niż 20 ton, dostawę kwalifikuje się jako w pełni prawidłową (odchylenie standardowe), a odchylenie to nie będzie miało wpływu na cenę danej dostawy. Odchylenie przekraczające granicę odchylenia standardowego zostanie zgłoszone Sprzedającemu w ciągu 48 godzin od przyjęcia dostawy, po czym strony uzgodnią środki, jakie należy podjąć w celu zrekompensowania takiego odchylenia.
    4. Sprawdzenie Towaru pod względem ilościowym odbywa się przy odbiorze Towaru, w miejscu jego wydania, przy udziale przedstawiciela Dostawcy i Odbiorcy, przy czym za tego ostatniego uważana będzie każda osoba, którą faktycznie posługuje się Odbiorca.
    5. W przypadku dostaw realizowanych transportem lub na zlecenie Dostawcy, Odbiorca podczas odbioru powinien sprawdzić czy nie nastąpiło uszkodzenie mechaniczne lub zmoczenie Towaru w trakcie transportu. Rozpatrzenie reklamacji warunkowane jest w tym przypadku opisaniem uszkodzeń w dokumencie dostawy/wydania (CMR, list przewozowy, protokół kolejowy itp.). W przypadku widocznej utraty, ubytku lub uszkodzenia przesyłki, Odbiorca zobowiązany jest w każdym przypadku wykonać czynności wymagane przez przewoźnika, takie jak dokonanie adnotacji w dokumencie przewozowym, sporządzenie w obecności kierowcy protokołu szkody oraz wykonać dokumentację fotograficzną,
    6. Zaniedbanie obowiązków opisanych powyżej w ust. 3 lub 4 skutkuje utratą roszczeń z tytułu braków lub widocznych wad i uszkodzeń, w zakresie którego dotyczy zaniedbanie.

    § 6. Płatności

    1. Jeśli nie zastrzeżono wyraźnie inaczej, każda Cena, którą zawarto w cenniku, katalogu, potwierdzeniu lub innym dokumencie pochodzącym od Dostawcy, jest ceną netto.
    2. W przypadku opóźnień w zapłacie Ceny przekraczających 7 dni kalendarzowych (w tym w zapłacie Ceny Towarów wcześniej dostarczonych i odsetek za opóźnienie) lub w przypadku, gdy łączna wysokość zobowiązań Odbiorcy (wymagalnych i niewymagalnych) z tytułu zapłaty Ceny Towarów przewyższa ustalony przez Dostawcę limit kredytu kupieckiego udzielonego Odbiorcy, a także w przypadku, gdyby po zawarciu umowy sytuacja ekonomiczna (finansowa) Odbiorcy uległa w ocenie Dostawcy istotnemu pogorszeniu, bądź zaistniała inna okoliczność usprawiedliwiająca obawę braku terminowej zapłaty Ceny, Dostawca ma prawo wstrzymać realizację własnych świadczeń, w tym wytwarzaniem lub wydaniem Towaru do czasu zapłaty Ceny (przedpłata) lub może zażądać od Odbiorcy ustanowienia zabezpieczenia zapłaty za Towar. Ponadto Dostawca może także w takich wypadkach odstąpić od Umowy w części dotąd niewykonanej.
    3. Wysokość limitu kredytu kupieckiego określa Dostawca wedle swojego swobodnego uznania. Dostawca zastrzega sobie prawo zmiany limitu kupieckiego w każdym czasie, a w szczególności stosownie do zmian wysokości aktualnego limitu ubezpieczenia wierzytelności wobec Odbiorcy.
    4. Do chwili dokonania przez Odbiorcę pełnej zapłaty Ceny Towaru, pozostaje on własnością Dostawcy.
    5. Strony oświadczają, że są czynnymi podatnikami podatku od towarów i usług. Do Ceny wyrażanej wartością netto Dostawca dolicza podatek VAT w wysokości wynikającej z obowiązujących przepisów prawa.
    6. Termin płatności Ceny wynosi 7 dni od daty wystawienia przez Dostawcę stosownej faktury dokumentującej dostawę, chyba, że Strony ustaliły inny termin płatności.
    7. Odbiorca akceptuje wystawianie i przesyłanie faktur elektronicznych.
    8. Cena uiszczana jest przelewem bankowym na rachunek Dostawcy wskazany w Umowie, a w przypadku zmiany w tym zakresie – na rachunek Dostawcy wskazany w ostatnim pisemnym powiadomieniu przesłanym Odbiorcy.
    9. Jeżeli obowiązujące przepisy uzależniają uprawnienia lub obowiązki Dostawcy, jako podatnika lub płatnika podatku wynikającego z wykonania świadczenia lub zapłaty Ceny, od uzyskania określonego oświadczenia, zaświadczenia, informacji lub innego dokumentu dotyczącego Odbiorcy, Odbiorca zobowiązany jest niezwłocznie dokument taki przekazać Dostawcy, najdalej w terminie 3 dni roboczych od zgłoszenia przez Dostawcę stosownego żądania. Dostawca uprawniony jest wstrzymać się z realizacją własnych świadczeń do czasu uzyskania tego oświadczenia, zaświadczenia, informacji lub dokumentu od Odbiorcy.

    § 7. Gwarancje i reklamacje

    1. Dostawca zapewnia, że uprawniony jest swobodnie rozporządzać Towarem, i że Towar nie jest obciążony jakimikolwiek prawami osób trzecich, ani zajęciami egzekucyjnymi, a dostarczenie Towaru nie koliduje z jakimikolwiek roszczeniami osób trzecich i nie ma na celu ich pokrzywdzenia, jak również że został dopuszczony do obrotu na terytorium Unii Europejskiej i Europejskiego Obszaru Gospodarczego zgodnie z przepisami prawa, z wyłączeniem przypadków, w których na mocy Umowy za podjęcie czynności zmierzających do dopuszczenia przedmiotu Umowy do obrotu odpowiada Odbiorca.
    2. Dostawca gwarantuje wymaganą jakość, kompletność oraz pełną zgodność świadczenia z Umową oraz, że dostarczony przedmiot świadczenia lub jego część jest nowy, wolny od wad prawnych i fizycznych.
    3. Dostawca dostarcza Odbiorcy Towar z zakresu aktualnie oferowanego przez Dostawcę asortymentu. Właściwości towarów będą zgodne ze specyfikacjami wyraźnie podawanymi przez Dostawcę w przesyłanych przez Dostawcę dokumentach (kartach, atestach, certyfikatach itp.). Dostawca nie udziela żadnego innego zapewnienia co do właściwości Towaru, w tym przydatności do konkretnego zastosowania.
    4. Za wadę fizyczną Towarów uznaje się wyłącznie niezgodność Towarów z ich właściwościami oznaczonymi wyraźnie w Umowie, specyfikacji (karcie Towaru) lub innych dokumentach wydawanych przez Dostawcę Odbiorcy.
    5. Odbiorca w piśmie reklamacyjnym zobowiązany jest wskazać ilość reklamowanych Towarów, ich rodzaj, nr Umowy, nr faktury dokumentującej wydanie i nr partii wadliwego Towaru, podać, konkretną przyczynę reklamacji oraz określić swoje oczekiwania.
    6. W razie zgłoszenia reklamacji Odbiorca ma obowiązek zabezpieczyć reklamowane Towary dla potrzeb ewentualnych oględzin z udziałem przedstawiciela Dostawcy, a w razie potrzeby udostępnić próbkę reklamowanego Towaru celem poddania jej stosownym badaniom.
    7. W przypadku gdy reklamacja okaże się nieuzasadniona Dostawca uprawniony jest obciążyć Odbiorcę kosztami postępowania reklamacyjnego.
    8. Zgłoszenie reklamacji nie zwalnia Kupującego z obowiązku zapłaty pełnej Ceny Towaru.
    9. Okres gwarancji jakości wynosi 12 miesiące licząc od dnia wydania, a jeżeli Umowa przewiduje odbiór świadczenia – od dnia odbioru.
    10. W przypadku ujawnienia wad Towarów objętych zakresem i w terminie udzielonej przez Dostawcę gwarancji, Dostawca po przeprowadzeniu oceny jakości i uznaniu reklamacji, zobowiązany jest do wymiany Towaru na wolny od wad, bądź zwrotu ceny wadliwego i zwróconego Towaru, chyba że strony uzgodnią odpowiednią obniżkę Ceny.
    11. W przypadku, jeżeli dostarczenie Towaru wolnego od wad nie będzie możliwe lub byłoby związane z niewspółmiernie wysokimi kosztami, a strony nie uzgodnią obniżenia Ceny, Dostawca może zwolnić się z odpowiedzialności zwracając Ceną uprzednio zwróconego Dostawcy, wadliwego Towaru.
    12. Dostawca zastrzega sobie prawo do nieuznania reklamacji w przypadku nieprzestrzegania przez Odbiorcę zasad postępowania reklamacyjnego określonych w Umowie, w tym OWS.
    13. Wadliwy towar nie może zostać zwrócony Dostawcy bez wcześniejszej jego akceptacji.
    14. O wadach, uszkodzeniach lub brakach stwierdzonych podczas odbioru Towaru Odbiorca zobowiązany jest zawiadomić Dostawcę niezwłocznie, w każdym razie nie później niż ciągu 7 dni od dnia odbioru Towaru.
    15. Reklamacje inne niż wskazane w ustępie poprzedzającym winny być składane niezwłocznie, w każdym jednak razie nie później niż w ciągu 14 dni od dnia stwierdzenia wady Towaru.
    16. Bezskuteczny upływ terminu notyfikacji wad, uszkodzeń lub braków (reklamacji) skutkuje utratą roszczeń z tytułu ich wystąpienia.
    17. Dostawca jest zobowiązany do rozpatrzenia reklamacji, w tym w razie potrzeby także do zbadania reklamowanego Towaru u Odbiorcy, w terminie 30 dni od dnia jej zgłoszenia.
    18. Dostawca zobowiązany jest usunąć wady lub wymienić Towar na wolny od wad w terminie 14 dni od zgłoszenia reklamacji, jednak nie krótszym niż obiektywnie możliwy do dotrzymania.
    19. Odbiorca obowiązany jest do przestrzegania zasad magazynowania (przechowywania) i transportowania Towarów objętych Umową zgodnie z zapisami zawartymi w Specyfikacji/Warunkach Technicznych i Kartach Charakterystyki Towarów. Aktualne Specyfikacje/Warunki Techniczne i Karty Charakterystyki. Odbiorca zobowiązuje się informować swoich klientów i ostatecznych użytkowników o ww. zasadach transportowania i przechowywania Towarów.
    20. Odbiorca zobowiązany jest nadto do:
    1) nieudostępniania przeciętnym użytkownikom prekursorów materiałów wybuchowych podlegających ograniczeniom wymienionych w załączniku Nr 1 Rozporządzenia WE Nr 98/2013.
    2) zgłaszania podejrzanych transakcji lub prób dokonania takich transakcji substancji wymienionych w załącznikach Nr 1 i 2 Rozporządzenia WE Nr 98/2013, zgodnie z Ustawą o bezpieczeństwie obrotu prekursorami materiałów wybuchowych z dnia 13 kwietnia 2016 r.

    § 8. Odpowiedzialność

    1. Odbiorca może domagać się odszkodowania za zwłokę w dostawie (wydaniu) Towaru lub usunięciu jego wad, ograniczonego do wysokości 0,01 % wartości (Ceny netto) Towaru, którego dotyczy zwłoka za każdy dzień zwłoki, nie więcej jednak niż 1 % tej wartości.
    2. Odbiorca może domagać się odszkodowania w przypadku odstąpienia od Umowy w całości lub w części przez Odbiorcę z przyczyn leżących po stronie Dostawcy do wysokości 1% łącznej Ceny netto Towaru, którego dotyczy odstąpienie.
    3. Poza roszczeniami określonymi wyraźnie w Umowie, w tym OWS, Odbiorcy nie przysługują względem Dostawcy jakiekolwiek dalej idące roszczenia, pomijając roszczenia, które nie mogą być skutecznie ograniczone wolą stron. W szczególności postanowienia Umowy wyczerpująco określają odpowiedzialność Dostawcy za nienależyte wykonanie Umowy, w tym wady Towarów.
    4. Dostawca odpowiada względem Odbiorcy jedynie za bezpośrednie straty materialne wynikłe z wad (niezgodności z Umową) Towaru. Dostawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody pośrednie i utracone korzyści.
    5. W najszerszym możliwym zakresie dozwolonym przez prawo wyłącza się odpowiedzialność Dostawcy za skutki użycia Towarów, w tym za szkody na osobie (jak rozstrój zdrowia, śmierć) lub szkody materialne, wynikłe lub związane z niewłaściwym użytkowaniem, przetwarzaniem, magazynowaniem, transportem Towarów oddzielnie lub w kombinacji z innymi substancjami. Powyższe ograniczenie odpowiedzialności dotyczy także skutków, o których możliwości wystąpienia Dostawca nie wiedział i mimo zachowania zawodowej staranności nie mógł się dowiedzieć z uwzględnieniem stanu wiedzy, techniki i nauki aktualnego na dzień dostawy Towaru.
    6. Odbiorca zobowiązuje się zwolnić Sprzedającego z wszelkiej odpowiedzialności za szkody osób trzecich wynikłe z jakiekolwiek działanie czy zaniechania Kupującego w szczególności naruszenia obowiązków wynikających z Umowy lub z przepisów prawa. Kupujący zobowiązuje się względem Dostawcy do zwrotu wszelkich wypłaconych przez Dostawcę należności w związku z dochodzeniem roszczeń z tego tytułu, w tym wypłaconych odszkodowań, zadośćuczynień, kosztów sądowych oraz kosztów pomocy prawnej.
    7. Niezależnie od podstawy roszczeń całkowita odpowiedzialność Dostawcy z tytułu nienależytego wykonania Umowy (w tym wad Towaru) nie może przewyższyć ceny Towaru dotkniętego nienależytym wykonaniem (wadą), z tym zastrzeżeniem, iż odpowiedzialność ta ulega rozszerzeniu, w takim zakresie (do takich granic, kwot, roszczeń itp.) w jakim objęta jest ochroną ubezpieczeniową udzieloną Dostawcy na mocy umowy ubezpieczenia jego odpowiedzialności cywilnej.

    § 9. Ochrona danych osobowych

    1. Każda ze Stron zobowiązuje się przetwarzać dane osobowe udostępnione przez drugą Stronę w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
    2. Dostawca udostępnia Odbiorcy klauzulę informacyjną dla kontrahentów (Klauzula), której treść zawiera informację wymagane na podstawie art. 13 i 14 RODO.
    3. Zawarcie Umowy jest równoznaczne z potwierdzeniem przez Odbiorcę, iż zapoznał się z Klauzulą i akceptuje jej treść.
    4. Odbiorca zobowiązuje się do realizacji obowiązku informacyjnego w terminach wskazanych w przepisach RODO wobec wszystkich osób, o których mowa w ustępie 1 powyżej, a w ramach realizacji obowiązku informacyjnego w klauzulach informacyjnych przekazywanych tym osobom wskaże Dostawcę jako możliwego odbiorcę ich danych osobowych. Jeśli w trakcie realizacji Umowy Odbiorca będzie wykonywał w imieniu Dostawcy czynności związane z przetwarzaniem danych osobowych innych osób niż dotychczas wymienione, których administratorem będzie Dostawca, Odbiorca zobowiązany jest do realizacji w imieniu Dostawcy obowiązku informacyjnego także względem tych osób.

    § 10. Poufność

    1. Strony Umowy zobowiązują się do zachowania w poufności postanowień Umowy, jak również wszelkich informacji powziętych w związku z jej realizacją, w tym:
    a. danych osobowych w rozumieniu rozporządzenia RODO,
    b. informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa Strony.
    2. Strony zobowiązują się do wykorzystania informacji wymienionych w ust. 1 powyżej, wyłącznie do celów realizacji Umowy.
    3. Obowiązek zachowania poufności nie dotyczy informacji powszechnie znanych, informacji upublicznianych w związku z realizacją przez Stronę obowiązków informacyjnych wynikających z posiadania statusu spółki publicznej, informacji udostępnianych na żądanie organu, który zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, uprawniony jest do żądania ujawnienia takich informacji.
    4. Obowiązek zachowania poufności obowiązuje przez czas, w którym informacje te zachowują swój poufny charakter, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, jednak nie krócej niż przez okres 5 lat od ich przekazania.
    5. Strona może ujawniać informacje, o których mowa w ust. 1 powyżej jedynie osobom, które będą brały udział w wykonywaniu Umowy. Strona zobowiązuje się poinformować takie osoby o obowiązkach wynikających z ustępów poprzedzających i zobowiązać do ich przestrzegania. Strona ponosi odpowiedzialność za wszelkie naruszenia przez takie osoby poufności informacji.
    6. Obowiązek zachowania poufności ustaje w takim zakresie w jakim Strona ujawniająca wyrazi pisemną zgodę na ujawnienie informacji.
    7. W przypadku naruszenia przez Odbiorcę obowiązków wynikających z niniejszego paragrafu, Dostawca ma prawo żądać od Odbiorcy zapłaty kary umownej w wysokości 5000 zł za każde naruszenie. Dostawca ma prawo dochodzić od Odbiorcę odszkodowania uzupełniającego przewyższającego wysokość zastrzeżonej kary umownej na zasadach ogólnych.

    § 11. Korespondencja

    1. Bieżące uzgodnienia, dyspozycje, notyfikacje, zawiadomienia itp. oświadczenia dotyczące realizacji Umowy mogą być składane pisemnie lub przy użyciu poczty elektronicznej na adresy stron wskazane w Umowie, a w przypadku pisemnego powiadomienia o zmianie danych wskazanych w Umowie – na adres, który został ostatnio przez stronę wskazany.
    2. Osoby, które zostały przez stronę wskazane w Umowie, jako jej przedstawiciele lub koordynatorzy, uważać się będzie za umocowane do składnia i przyjmowania w imieniu strony oświadczeń, o których mowa w ust. 1.
    3. Stosowanie poczty elektronicznej nie dotyczy oświadczeń w sprawie wypowiedzenia, rozwiązania, odstąpienia od Umowy zawartej w formie pisemnej, ani zmiany rachunku bankowego właściwego dla zapłaty Ceny. Czynności te wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.
    4. Postanowienia ust. 3 odnoszą się także do uzupełnienia lub zmiany Umowy zawartej w formie pisemnej, z wyjątkiem zmian OWS, o których Odbiorca może być skutecznie powiadomiony także przy użyciu poczty elektronicznej.

    § 12. Postanowienia końcowe

    1. Jeżeli Odbiorca nie wykonuje lub nienależycie wykonuje którykolwiek ze swoich obowiązków wynikających z Umowy, jak również, gdy w stosunku do Kupującego złożono wniosek o upadłość, ogłoszono upadłość, likwidację lub rozwiązanie spółki, Dostawca ma prawo (wedle swojego swobodnego uznania) do natychmiastowego: wypowiedzenia Umowy w całości lub w części, odstąpienia od Umowy w całości lub w części (do upływu miesiąca od umówionego terminu realizacji Umowy), bądź wstrzymania jej wykonywania w całości lub w części.
    2. Odbiorca nie może przenieść jakichkolwiek praw i obowiązków wynikających z Umowy bez uzyskania uprzedniej zgody Dostawcy, wyrażonej na piśmie pod rygorem nieważności.
    Jeżeli jakiekolwiek postanowienie Umowy lub OWS zostanie uznane za nieważne, w całości lub w części, nie wpłynie to na ważność pozostałych postanowień
    3. Umowy lub OWS. Strony niniejszym zgadzają się zastąpić takie postanowienie innym postanowieniem odpowiadającym sensowi i celom postanowień dotkniętych nieważnością.
    4. Wszelkie spory wynikające z Umowy lub pozostające w związku z nią będą rozstrzygane ostatecznie przez sąd powszechny właściwy miejscowo dla Dostawcy.
    5. Umowa podlega prawu polskiemu.
    6. W sprawach nieuregulowanych stosuje się odpowiednio przepisy Kodeksu cywilnego.